Personal | EEN SKYPE SESSIE MET ED SHEERAN!

Aaaaaah! Hoe tof is dit?! Ik hield een Skype sessie met Ed Sheeran!! HOE DAN? Iets waar duizenden meisjes een moord voor zouden doen, deed ik gewoon! Ik ontmoette mijn idool en niet zo maar en voor niets.. Hoe dat zo en waarom ik dit nu pas vertel? Dat vertel ik je vandaag! Lees je mee?


 HAH! HEBBES! Ik denk, of weet het eigenlijk wel zeker dat jij nu een heel artikel aan een verklaring en foto’s van de Skype sessie met Ed Sheeran verwacht. Ik moet je teleurstellen. De droom om Ed Sheeran eens in het echt te ontmoeten (of via skype) is nog niet van mijn bucketlist af gestreept en staat nog steeds ergens ver boven aan. Van deze titel is namelijk helemaal NIETS waar. Maar dit is wel een onderdeel van een soort van ‘experiment’ wat ik al een tijdje in mijn hoofd heb. Ik zal het even uitleggen.

Een pakkende titel 
Iets waar je mee plat gegooid wordt in de journalistieke en blog/vlog wereld is denk ik wel het bedenken van een pakkende titel. Een titel waarvan de lezers en of kijkers nieuwsgierig worden en willen smullen van jouw verhaal. De titel moet bestaan uit woorden waarvan mensen gelijk een idee hebben waarover het artikel of het filmpje gaat maar waar niet gelijk de clue wordt verklapt. Daarnaast moet de titel niet te lang zijn maar zeker genoeg kracht hebben om de juiste informatie over te brengen naar de persoon die het artikel gaat lezen of het filmpje gaat bekijken.

Eigenlijk is dit best wel heel logisch. Want als je het simpel bekijkt moet de titel de doorslag geven om door te klikken naar het artikel,  in een magazine het artikel te gaan lezen of de video daadwerkelijk te gaan kijken. De titel moet de geïnteresseerde tot handelen toe zetten. En ik denk, als jij dit nu leest, is dat aardig gelukt. Jij las in de titel dat ik een Skype sessie met Ed Sheeran had gehad en werd nieuwsgierig nadat je ook mijn over enthousiaste intro las, dus klikte je verder om het hele artikel te lezen, toch?

Zal het? 
En daar ben ik nou juist nieuwsgierig naar. Want wordt dit artikel nu ook meer beken dan anders? Trekt dit nu ook andere bezoekers? Nu ik dit schrijf weet ik het nog niet, maar misschien als jij dit nu leest ben ik inmiddels alweer iets meer in de buurt van het antwoordt. Als het nu een heel spetterend antwoord oplevert of ontdekking dan deel ik hem volgende week met jullie!

Hopelijk kan ik dit, of een soort gelijk, artikel ooit nog wel eens schrijven! Voor nu, nog wel even een terugblik naar het geweldige Ed Sheeran concert van alweer bijna twee jaar geleden:



Hoe bepaal jij de titel van het content dat je maakt?
En, even voor mijn nieuwsgierigheid: Was je er in getrapt? 

10 opmerkingen

  1. Uhm. Ja. ik ben erin getrapt, maar ik zag het wel een inieminiepietsie beetje aankomen.
    Ik probeer wel pakkende titels te bedenken, maar ik wil wel dat ze ook zeggen waar mijn artikel daadwerkelijk op slaat. Soms heb je van die artikelen met geweldige nieuwsgierig makende titels, waar uiteindelijk maar de helft van waar is. Dat vind ik gewoon misleidend en helemaal niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies!
      Het moet er wel mee te maken hebben!

      Verwijderen
  2. Toegegeven, you fooled me. Het doet me wel nadenken over het belang van een goede titel. Ben trouwens hartstikke benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Ik ook! Denk wel dat er aankomende week iets over online komt:)!

      Verwijderen
  3. Hmm, als je mensen teveel teleurstelt, willen ze na alinea 1 niet meer doorlezen. Het is een balans tussen waarheid en teasen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar kan ik me heel goed in vinden!

      Verwijderen
  4. Ik klikte juist omdat ik me afvroeg wat voor grap je uithaalde haha. En ik had dus gelijk. Maar die klik, daar zie je t verschil niet in. Ik klikte dan wel niet om de reden dat ik het geloofde.. maar wel omdat ik me afvroeg waarom je dat zei en wat je bedoelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In dit geval kan ik er nog mee lachen maar ik merk wel dat meer en meer bloggers en vloggers dit doen terwijl het dan amper of niet in het artikel of het filmpje voorkomt. Dan ben ik een volgende keer wanneer de titel zo "pakkend" is minder geneigd om erop te klikken. Puur omdat ik dan het gevoel heb dat ik al eens "bedrogen" ben. Dus ik snap wel dat je titel moet aanspreken maar het moet wel relevant blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja de titel pakte me wel ondanks dat ik de foto met skype en ed sheeran niet heel logisch vond want dan had ik een andere foto gedaan maar het kopje pakte mij wel waardoor ik benieuwd was. Ij vind een pakkende titel maken onwijs lastig maar ik probeer het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben eigenlijk komen lezen door alle commentaar onder je post bij 'The bloggerlist by Bloggermedia' ;-) Ik ben niet zo'n fan van Ed Sheeran, dus zou ik anders niet gelezen hebben... Maar wel een interessant artikel, ben blij dat ik het alsnog gelezen heb, haha!

    BeantwoordenVerwijderen